Size cero

Såg ett program igårkväll som hette "sanningen om size cero". Den handlade om en kvinna som bantade och skulle på fyra veckor nå size cero . Hon gjorde det för att visa vad som händer med kroppen när man bantar , men hon fastnade nästan själv i fällan . Jag hatar ätstörningar ! Hon träffade tjejer som hade haft aneroxia och de berättade att de till slut slutade dricka vatten och använda tandkräm för de trodde att de skulle gå upp i vikt , det är helt sjukt . Och allt det här bara för att modeller tvingas vara smala . Jag blir så sur att samhället ser ut såhär , att det påstås vara snyggt att vara smal ! Att vara aneroxi smal är inte snyggt ! Det är bara äckligt .

Jag har alltid varit smal och det är inte så kul som man tror . T ex om man säger till en smal "Gud vad smal du är , du borde äta mer" , är det helt okej medans om man säger till en som är tjock "Gud vad tjock du är , du borde äta mindre" , är det hur fel som helst . Jag tycker att man ska sluta kommentera folks kroppar , de är som de är . En annan sak som är jobbigt när man är smal är att det är skit svårt att hitta byxor som sitter bra ! Det finns både posetiva och negativa saker med att vara smal , och samma sak med att vara tjock (hatar ordet tjock btw , men kom inte på något annat ord) . Man ska vara nöjd som man är .

Jag tror också att man aldrig blir helt nöjd med sitt utseende . Ifall man först tycker att man är tjock , så bantar man . Och när man når sitt mål kanske man tycker att man har för små bröst , så då lägger man i silikon , och sen kanske man tycker att man har fula ben . Det jag menar är att man aldrig kommer tycka att man har en helt perfekt kropp så då kan man lika gärna leva med en sån kropp man är född med .


Oj , vilket långt inlägg det böev ! Men jag blev så berörd av programmet , det väcktes så mycket känslor . Jag förstpr om ni inte orkade läsa allt .



anorexia67aa.jpg picture by blackroses29 



det här är sjukt !


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Jag har alltid varit smal tills jag skaffade barn, nu är jag fet enligt mig.. men iofs e jag gravid i v.34 nu haha. Men jag SKA bli smal sen igen för jag tycker det är finast.. men då menar jag INTE så smal som på de där äckliga bilderna!

2009-02-24 @ 09:51:37
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Jenm

ååå det är ju helt sjukt när man ser på bilderna! men jag har hört av ett pogram när en anorektiker ser sig i spegeln så hör dom en röst som säger att de är tjocka, jag kommer inte ihåg vad dom hette de som sa så. Men fan vad hemskt, jag känner en som har haft anorexia. Och den personer mår bättre men har fortfarand svårt för sin vikt.



det är sjukt!

2009-02-25 @ 12:08:39
URL: http://jenm.blogg.se/
Postat av: friida ♥

håller med dig precis!

men fy alltså, det där är verkligne att vara äckligt smal, eller iaf FÖR smal.



jag är med smal, o de är faktiskt inte alls kul.

men som sagt, de finns både för o nackdelar.

jag själv HATAR när folk säger att jag är smal..

knas nog.

kanske har någonsdrömkropp, men själv blir man alrdig nöjd.. :/

2010-03-29 @ 19:46:07
URL: http://photosfromfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0