Italien , dag 1 & 2

Jag börjar med att skriva om de två första dagarna . Kommer bli väldigt långt inlähh så var beredda på det .

Söndag: Jag och Amanda tyckte det var onödigt att gå och lägga oss , så vi var uppe till två då vi gick upp och började klä på oss . Amandas mamma skjusade oss + nina och hennes mamma till skavsta . Vi var först och vi fick vänta ett tag tills alla kom . Det tog ett tag innan jag hade checkat in min väska , men då behövde vi inte vänta särskilt länge innan vi fick gå på planet . Flygresan gick bra , sov lite mot slutet . Vi åkte över alperna och det är nog bland det finaste jag har sett !  Men det var när vi landade i Rom som helvetet började . Först fick vi vänta i säkert över en timme innan väskorna kom , sen när de väl kom så var Gabriellas väska inte med ! Och det var strejk på flygplatsen så ingen kunde hjälpa oss . Men efter ett tag fick vi hjälp och det visade sig att Gabriellas väska var kvar i Sverige . Så vi fixade med papper och sånt innan vi gav oss iväg till bussen som tog oss in till Rom . På den bussen sov jag lite också . När vi gick av bussen kände jag mig helt borta , har äldrig mått så konstigt . Det kändes som om jag inte var där , att jag stod och tittade på men att jag inte var där typ . Var helt säker på att jag skulle kollapsa eller nått . Vi gick till en pizzeria och beställde pizza . Har verkligen aldrig ätit så äcklig pizza , det var bara massa ost och tomater , alltså vanliga tomater ingen tomatsås eller nått . Tvingade i mig nästan hela men sen mådde jag riktigt illa . När alla var klara gick vi till tunnelbanan som vi tog till bussen vi skulle ta som tog oss till klosstret vi skulle bo i . Det var så himla skönt att komma fram ! Vi var trötta . varma och alla var nog lite irriterade . Stället vi bodde på var mycket mysigare än vad jag trodde . Vi fick våra rum , jag och amanda sov tillsammans . Vi duschade och fräschade upp oss lite och sen var det tänkt att vi skulle till någon kyrka men ingen orkade så vi åkte till spanska trappan istället . Där var det ganska skönt , vi köpte glass och gick runt och kollade i lite affärer . Men det fanns typ bara gucci affärer och sånt där så köpte inget . Sen åkte vi tillbaks till klostret . Vad vi gjorde på kvällen minns jag inte riktigt... vi satt ute och spelade kort en liten stund men sen minns jag inte . Juste , Gabriella sov inne hos oss den här natten , det minns jag :P

Måndag
Vi vaknade och åt frukost . Vi bodde typ precis ovanför katakomber så vi fick en guidad tur . Efter det bar det av in till Rom . Även idag blev det pizza , men idag var den i alla fall god . När vi hade ätit gick vi till vatikanstaten och Peterkyrkan . Världens största katolska kyrka för er som inte vet . Vi var där i typ en halvtimme . Sen så skulle vi GÅ upp för alla trappor högst upp i den där globen (som jag inte kommer ihåg vad den heter) . Mitt vatten var slut och de lovade mig att högst upp skulle det finnas vatten så jag bet ihop och skyndade mig upp för alla trappor . Det fanns inget vatten där uppe men det var ändå jätte häftigt att stå dät uppe och kolla ner på alla . När vi gick ner så fanns det en rastplats där jag kunde fylla på vatten . Alla var så varma så det blev ett litet vattenkrig där uppe . Sen när vi (vi= jag , maria , peter , salvador och felix)  gick i raka vägen till en av fontänerna. Och där blev det ett ännu större vattenkrig och jag blev helt genomblöt . Fast det vara bara skönt eftersom att det var så varmt! Sen när alla hade samlats bar det av till colosseum . Vi träffade en svensk där som hette sven haha :P Men ingen hade med sig sitt pass så vi fick inte komma in . Istället gick till typ tre kyrkot som låg på varandra , men vi var så trötta så jag kollade typ ingenting gick typ bara runt . På vägen hem stannade vi till vid en supermarket . Köpte ett paket plåster eftersom att mina fötter var helt förstörda . När vi kom hem duschade vi och sen väntade en jättegod middag . Efter middagen så tog vi massa filtar och gick ut och la oss . Först blev vi bortkörda från massa olika ställen men tillsist hittade vi ett ställde där vi fick va . Det var asmysigt , vi låg där och det var massa stjärnor och jag älskar stjärnor ! Det är nog bland det mysigaste som finns . Efter ett tag var vi tvugna att gå in . Men då satt vi i Magdas och Justinas rum innan vi gick och la oss . Jag och Amanda pratade ett tag men när vi tystnade så somnade båda på en gång .

Det var de två första dagarna det . Bilder kommer på måndag eller tisdag då jag kommer hem från mormor och morfar för det tar så lång tid att ladda upp alla bilder här .

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Vad mysigt :D

hoppas att din kompis fick sitt bagage tillslut

2009-06-20 @ 13:17:41
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0