Italien dag 3&4

Tisdag:
I tisdags skulle vi egentligen till någon kyrka först men den var stängd . Men vi hade biljetter till vatikanmuséet så vi gick på det . Vi hade två timmar på oss men jag och Peter blev klara efter typ en timme , vi mötte några andra vi utgången och där väntade vi på de andra i 45 minuter . Sen var det lunch . Vi fick 10 euro var att gå och äta för . Jag och nästan alla andra gick till någon kebab . De andra köpte kebab medans jag köpte lasange . Sen så hade vi lite tid och kolla i affärer . Där vi var fanns det bara sovenir affärer . Sen så gick til tillbaks till vatikanstaten och gick till alla påvars gravar . Det var lite sorligt . Jag hatar begravningsplatser överhuvudtaget . När vi kom ut sprang några killar till fontänen igen . Jag skulle bara gå dit för att titta , men då lyfter Peter upp mig och ska kasta i mig i vattnet , men han släpper ner mig precis utanför fontänen  , men då kommer felix och häller jätte mycket vatten på mig så jag blir helt blöt . Så då kliver jag in i fontänen , jag var ju redan blöt . Men då puttar Peter mig så att jag kommer precis under stället där vattnet kommer . Jag som inte trodde att jag kunde bli blötare.. Vi var tvugna att sluta för att poliserna kom . Vi åkte till Fontana Di Trevia , den mest berömda fontänen i Rom . Gabriellas väska hade fortfarande inte kommit , så medans de andra åt glass fick jag och Nina följa med Gabriella när hon hade 20 minuter på sig att shoppa . Hon hittade Zara , och när Gabriella shoppar blir hon som en helt annan person . Det var faktiskt läskigt . Hon typ sprang , kastade saker hit och dit . Armel hittade oss där , han försökte hjälpa Gabriella att hitta en klänning men lyckades inte . Lite saker hittade hon i alla fall (eller lite och lite det blev över 2000 kr..) . När vi kom tillbaks åkte vi tillbaks till klostret . På bussen sjöng Alex , Peter och Salle massa svenska låtar , haha jätte kul . Men de på bussen måste ha tyckt de var skit jobbiga haha . Vi hann inte duscha innan vi middagen , så vi åt och sen fick vi duscha . Den här kvällen var vi inte uppe särskilt länge eftersom att vi skulle upp tidigt nästa dag och gå och se påven .

Onsdag:
I Onsdags var vi tvugna att gå upp en timme tidigare . Vi skulle åka och se påven . Vi hade jätte bra platser så det var ju bra ! Haha Armel skulle ta bilder med min kamera , han fick EN bild på påven och den är suddig hahaha :P Det var ganska jobbigt att sitta där i värmen , men jag trodde att det skulle vara mycket jobbigare . Det var över 40 grader då.. Sen så var det lunch . Idag åt jag , Amanda , Nina , Maria , Gabriella och Armel på resturang . Det blev lasange för mig idag också haha . Sen så fick vi tid att titta i affärer , men dte var i samma område som sist (alltså bara soveniraffärer) . Jag köpte bara en mjukiströja sne orkade jag och amanda inte titta mer så vi gick till möterplatsen . När alla hade kommit åkte vi till colosseum och den här gången gick vi in . Men vi var inte där särskilt länge . Sen åkte vi och åt glass , jag hade jätteont i magen så jag åt ingen .  Jag , Amanda och Nina satt utanför glasskiosken och helt plötsligt ser vi Armel, Ivan och Monika komma ut . De hade hört att Fat Joe var i colosseum . Det ända vi hörde var att Armel ba "Bangar du?" till Ivan och sen var de borta . Monika säger att de sprang till colosseum haha och det gjorde de . Vi andra åkte till klostret och de kom med bussen efter oss . De hade träffat Fat Joe , men för det fick de utegångsförbud den kvällen . Även den här kvällen tog vi ut filtarna . Det var jätte skönt att ligga där ute tills vi blev skrämda och ingen vågade vara ute . Så vi gick in och det slutade med att vi låg ute i korridoren . Men en efter en gick och la sig och tillsist gjorde jag också det .

Kommentarer
Postat av: bella :)

HAHAHAH jag hade ju mindre än 20 minuter på mig!! man blir hysterisk :P

2009-06-22 @ 20:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0