Italien dag 5&6

Nu har tid att skriva om de två sista dagarna i Rom .

Torsdag:
Sista dagen i Rom. Först åkte vi till någon kyrka . Kommer inte riktigt ihåg vad den hette , men alla påvar hängde på väggen där . Vi var där ett litet tag och sen fick vi äta lunch . Idag blev det efterlängtade mcdonalds ! Inte lika goda cheesburgare som i sverige , men de duger . Sen så hade Magda och Justina sett  något stånd med massa fina skor så jag följde med de och tittade . Jag hittade ett par jättefina skor , men de fanns inte i min storlek :(( Sen åkte vi till Piazza Navona . Där fick vi två timmar till shopping . Jag , Amanda , Nina , Maria , Gabriella , Magda , Justina , Armel och Alexander gick helt fel . Amanda , Magda och Justina försvann efter ett tag . Vi andra kom helt fel , och när vi väl hittade en galleria var vi tvugna att börja leta tillbaks . Men vi hade glömt vad stället vi skulle till hette . Så jag och Maria sprang ner i en bokaffär och letade i massa böcker efter en Piazza någonting . Tillsist hittade jag det och vi frågade efter vägen . Så vi hittade tillbaks och kom i tid . När alla hade samlats började vi åka hemåt . Påvägen stannade vi till vid ännu en kyrka , men inte så länge . När vi kom hem var det bara att skynda oss . Vi hade en timme på oss att duscha och fixa oss för sen var det mässa och direkt efter skulle vi äta på resturang . Jag fick panik för att jag inte hade något att ha på mig , men tack vare Amanda och Gabriella löste det sig :D Vi hann till mässan i alla fall . Och sen var det dags för resturangen . Den var jättefin ! Så mycket pengar visste jag inte att vi hade . Men oj vad mycket mat det var ! Först fick lite smågrejer , typ salami , grönsaker och sånt . Sen kom det som vi trodde var huvudrätt , någon slags pasta . Men det visade sig bara vara förrätt , och vi vart helt mätta . Men då kommer huvudrätten vilket var kyckling med potatis och efter det var det efterrätt . Åt en jättegod glass , orkade inget annat . Vi bokstavligen rullade därifrån sen . Haha det roligaste jag någonsin har sett var när jag helt plötsligt tittar upp så ser jag att massa ost har fastnat på Armels näsa , hahahahaha oj vad vi skratta ! Och ingen annnan förstod vad vi skratta för eftersom att det bara var jag som hade sett .När alla hade smält maten lite började vi tagga hemåt . Men självklart ska alla hålla på och gömma sig och hoppa fram och skrämma oss när det är som mörkast . När vi kom hem började jag packa lite smått , men gav snabbt upp . Istället gick jag och Peter ut för att leta efter Salvador . Vi hittade honom efter ett tag men vi fortsatte vara ute . Tillsist var vi tvugna att komma in . Jag och Gabriella satte oss i Felixs och Raymarths rum (där även Peter sov) men alla där inne somnade , efter ett tag även vi . Men jag vaknade ganska snabbt och gick in till mitt och amandas rum där jag och amanda bestämde oss för att sova i 45 minuter innan vi var tvugna att gå upp .

Fredag:
Vi gick upp jätte tidigt . Packade klart och åt en halv macka till frukost innan vi gav oss av . Vi missade nästan flygbussen , men bara nästan . Alla var helt döda innan vi kom fram till flygplatsen . Vi hann på flyget . Flygresan ägnade jag mest åt att försöka sova , men det var väldigt svårt eftersom att en viss person (ja , jag syftar på dig Peter) tog all plats . Men lite sov jag i alla fall . När vi landade kom min mamma och hämtade mig , Amanda , Nina och Ninas mamma. Så fort vi kom så spöregnade , då kände vi bara för att vända och åka tillbaks . Men det gjorde vi inte . Istället åkte vi till kyrkan för att säga hej då till alla . Jag tyckte det var lite jobbigt , nu när man har lärt känna alla jätte bra så skiljs man åt... Det var vår resa det .

Den här veckan har helt klart varit en av de bästa veckorna i mitt liv . Har lärt känna massa nya underbara människor och jag har haft så himla kul ! Glömmer aldrig resan till Rom sommaren 2009 , ett minne för livet .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0