inez filosoferar

Nu är gymnasiemässan igång. Tänk att det har gått ett år sen jag var där, ETT ÅR! Det är sjukt. Minns när vi sprang runt där och hade nästan ingen aning vilken inriktning jag ville gå. Det jag tänkte då var sam/juridik på brännkyrka. Haha Victoria hade ingen koll alls vart hon ville gå kommer jag ihåg :P Tänk att nu, ett år senare, så vet vi hur det blev. Men det är helt sjukt att det redan har gått ett år! Jag kommer ihåg vilken gymnasieångest jag hade, inget gymnasium kändes rätt. Jag kommer ihåg att jag tänkte att jag bara ville spola fram ett år då allt det här med gymnasieval skulle vara över. Och nu är vi här.

Och jag kunde inte ha blivit nöjdare med mitt gymnasieval. Det blev Nackademin sam/ekonomi på kungsholmen. Jag är jättenöjd! Fast jag hade världens panik när jag valde och det slutade med att jag tänkte att det får bli som det blir och skickade in ansökan tio minuter innan det var för sent. Så jag tänkte bara säga till er 94:or där ute att ta det lugnt, allt ordnar sig! Och så kan jag säga att gymnasiet är så himla skönt! Visst är det massa plugg, men efter nio år i grundskolan känns det väldigt skönt att ha fått lämna det.

pusshej


En Inez Gara i nian, alltså ett år sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0