16. Why you love cheer

Gud, vart ska jag börja? Jag älskar cheerleading för att den sporten har gjort mig till en mycket bättre person. Låter kanske jättemobbat, men det är sant! Innan jag började på cheerleading hade jag typ världens sämsta självförtroende. Men medans jag har gått på cheerleading så har jag fått mycket bättre självförtroende. Jag har lärt mig att ta plats, och har för första gången kännt mig ganska bra på något.

Sen så älskar jag lagsammanhållningen. Ens lag blir som ens familj. Även fast man byter lag varje år så kommer man de i sitt lag nära. Man berättar allt för varandra. I en sport som cheerleading är det viktigt att lita på alla i sitt lag. Känslan att vara en del av ett lag är en känsla jag är glad att jag har fått uppleva. Och alla är verkligen en viktig del för laget. Om någon fattas så påverkar det hela laget.

Jag älskar att bygga. Det är ju bygg som är det speciella med cheerleading. Älskar känslan när man sätter ett bygg. Älskar adrenalinet man får av vissa bygg. Och älskar det speciella sammanbandet man får med sin bygggrupp. Alla i bygget känner samma saker; blir frustrerade när det inte sitter och samma lycka när man sätter bygget för första gången.

Sist men inte minst så älskar jag att tävla! Eller det är inte sist egentligen, älskar så mycket mer med cheerleading men orkar inte ta upp allt. Älskar veckan innan tävling. Det enda man tänker på är cheer, man kör programmet i sömnen typ! Sen allt som ska fixas: köpa allt smink, sola så man inte ser blek ut i dräkterna, packa tävlingsväska osv. Sen så står man där på tävlingsdagen, alldeles för tidigt på morgonen, med hela sitt lag omkring sig. Jag känner mig alltid nervös, men njuter alltid lika mycket av att befinna mig på tävlingsplatsen! Sen så går man runt där i sina cheerdräkter, sminkade och rosetter och alla är så fina! Man taggar tillsammans inför tävlingen. Sen när man står på mattan kan jag inte ens förklara hur det känns. Tänker inte ens försöka.

Kan ju kort och gott sammanfatta att jag älskar cheerleading och är så himla glad att jag började på det. Utan cheerleadingen hade jag varit en annan person idag.









Kommentarer
Postat av: amanda

varför byter man lag varje år? :)

2011-04-30 @ 12:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0